14B785ED-2327-43E8-BC80-445A9F92B467820F1FA8-9855-4621-A53A-2986CF9610373E7FF466-198F-427D-9FF9-77EBB7B9036FD3D84850-CA52-4813-BA81-B392DAE47F5AACB3919C-D8B7-49B1-9A2A-B2FF2C81712E3A0CDC6C-1053-489C-B895-0A1A95072893F57C1C54-BB25-46B6-B3F5-DAF5E3EF1A128F480220-06CA-49F9-8763-0A5F921EFD91

Telenorbutikken er Telenors landsdekkende butikkjede med 92 butikker. Kjeden ble etablert i 2014, og leverer de siste mobiltelefonene, nettbrettene og tilbehør.

UTFORDRING

Telenor Norge ønsket å ha en egen salgskanal hovedsakelig rettet mot privatmarkedet. Fra før eksisterte franchisekjeden Telekiosken. I 2014 ble disse butikkene overtatt av Telenor og omprofilert, samt at de også etablerte en del nye butikker i strategiske kjøpesentre, da med eksisterende eller nye franchisetakere.

Det forrige butikkdatasystemet var utdatert. Det var altfor «åpent», og lite sentralstyrt. Telenorbutikken ville styre dette sentralt og flytte arbeidsoppgaver fra butikk til administrasjonen. På den måten kan butikkene konsentrere seg om å selge varer, abonnement og tjenester.

LØSNING

Vi har levert en komplett forretningsløsning for kjedens hovedkontor og butikker. Løsningen er basert på SAP Retail, SAP PI, og Heads POS.

Telenorbutikken tok i bruk løsningen i januar 2015. Vi er ansvarlig for drift og forvaltning av løsningen, herunder basisdrift, applikasjonsforvaltning og videreutvikling.

Kundens fordeler

Telenorbutikken har fått på plass en ny, landsdekkende butikkjede på rekordtid med alle tilhørende forretningsprosesser.

Ved hjelp av en effektiv hovedkontorløsning og brukervennlige løsninger i butikkene, får de ansatte mer tid til salg og service til kunder i butikk, samtidig som hovedkontoret både er servicesenter for butikkene og har de nødvendige styringsverktøy for moderne og effektiv butikkdrift.

Kundens historie

Pearlconsulting.no bruker cookies (informasjonskapsler) primært til trafikkmåling og optimering av sidens innhold. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.